wtorek, 27 maja 2014

Praktyczne zajęcia żeglarskie w Pucku

Wczoraj byliśmy w Harcerskim Ośrodku Morskim w Pucku na praktycznych zajęciach żeglarskich. Była to dla nas wspaniała okazja do wykorzystania w praktyce nabytych przez nas wcześniej wiadomości i umiejętności. Większość z nas pierwszy raz miała do czynienia z prawdziwym żeglarstwem! Cały dzień spędziliśmy w ośrodku. Podzieleni na załogi uczestniczyliśmy w zajęciach z zakresu żeglarstwa, marynistyki, meteorologii, ratownictwa i ekologii. Dowiedzieliśmy się m.in. jak okiem żeglarza patrzeć i oceniać pogodę, jak udzielać pierwszej pomocy na lądzie i wodzie, jak wiązać węzły i liny, poznaliśmy zasady etyki żeglarskiej, zwiedziliśmy port i obejrzeliśmy łodzie i jachty. Niestety, ze względu na bardzo silny wiatr, nie mogliśmy wypłynąć w rejs po Zatoce.
Ale wierzymy, że jeszcze będziemy mieli drugą szansę i to być może niedługo...
Zbiórka załogi

Wilki morskie to my!!!

Udało mi się ubrać kapok!

Dobry węzeł to podstawa bezpieczeństwa na wodzie